Thursday, March 10, 2011

Mimpi yang xpasti

Tanggal 3 march 2011 aku berada di kampung..aku bercuti selama 5 hari...hari pertama aku penuh bermakna..aku xtahu kenapa ia terjadi dan berlaku kpda aku..pada hr khmis,aku tdow..dan aku mimpi yg aku xpasti samada ia disebabkn apa..aku mmpi seorg makhluk Allah yg xberapa rapat dgn aku,.aku xtau knp aku mmpi dia...dlm mmpi aku itu,aku ingn mmbntu dia dan ingn buat dia bhgia dgn dunia luar disana...dlm mmpi tu jgk,aku xtau knpa aku nak sgt2 bntu dia...esokkan hri,aku call dia,ajk keluar dan km trus keluar dan aku tunaikn apa yg aku mmpi tuh..aku blnja dia mkn,shping,aku beli baju kat dia,dan bawak ronda main boling sama2 yg selama ni dia xpernah main pon boling.....aku xtau knp aku jd mcm nih..adakah ada smthng akn berlaku...aku xtau yg bila aku rapat dgn dia,dia crta kisah sedih dia dkt aku..aku aggp dia mcm adk aku..tapi.................aku pening.........dia digolong dlm klngn org yg susah jgk...mak ayh dia dah bercerai....aku ingn sgt mmbimbing dia,tapi aku xyakin dgn kmmpuan aku sdgkn diri aku ini pon xcukup kuat untk mmbmbng org...tapi,hanya ALLAH jew tahu betapa aku inginnya aku untk mmbntu makhluk ini...mesti korng akn pelik bila aku akn cakap bahawa makhluk ini adalah seorg LELAKI...umor 16...dia berhenti belajar sejak umo 12 tahun ag....sedih st2 aku dgr kisah hidup dia...hnya org yg mndgr kisah hdup dia ja akn phm dan trharu...smlm dia send mcj kat aku dia cakap "salam bali,baju mlm tu muat dipakai...Terima kasih.."...aku sebak sgt2...aku xtau knpa...aku yakin,mngkin ada hkmah disebaliknya....YA ALLAH..tolong selamatkan dia....tolong jaga dia...

No comments:

Post a Comment